מתי בפעם האחרונה, נתת מטבע לאיש ברמזור או ברחוב? חשבת פעם כמה אושר יביא לחייך, המעשה הקטן הזה? היית רוצה להתבונן לרגע על כל האפשרויות שהנתינה הזו כוללת? האפשרות לראות את מה שיש לך בחיים. היכולת שלך לראות את האחר. הזדמנות להשתחרר משיפוט. להרגיש חמלה. הזדמנות אחת קטנה וכל כך הרבה דברים שמקרבים אותך אל האושר.

כולם רוצים לחיות חיים מאושרים. מחפשים את הדרך, אבל רוצים מתכון. רשימה. סדר פעולות כתוב, קצר ויעיל, שיביא אותך אל האושר. הסבר פרקטי מהסוג של "איך לעשות". התרגלנו לתשובות קצרות, מעשיות, מיידיות. עדיף בסרטון וידאו ממוקד. פתרונות מוכחים. אמל"ק. תכלס! ושיהיה קצר.

אבל מתכון, לא מגיע עם וולט. חיים של אושר לא מגיעים הביתה עם שליח. כדי לזכות באושר, צריך להכין אותו בעצמך. אז הנה, כאן, על קצה המזלג, אני משתף אותך בעקרונות, חומרי הגלם וההוראות לחיים מאושרים. הכללים והמתכון שיביאו, סיר ריחני ומהביל של אושר אל החיים שלך.

אושר הוא דרך חיים

האושר הוא לא מקום שניתן להגיע אליו. אושר הוא לא הישג או תוצאה. האושר הוא תהליך והוא דרך שיש ללכת בה. דרך שיש לאמץ אל החיים שלנו. בדיוק כמו במתכון, שההנאה שאנחנו מפיקים ממנו נובעת קודם כל מעצם העשייה. האושר והתענוג והשמחה בלב שמורים לאלו המוכנים לטרוח על קיצוץ, השרייה, טיגון ובישול. המוכנים לצעוד בדרך, הם הזוכים לבית מלא ניחוחות מעוררי תיאבון. להיות מאושרים, זה לצעוד בדרך שהיא האושר עצמו.

אושר הוא תוצר לוואי של עשייה

האושר נוצר כשאנחנו עושים משהו שיש לו משמעות. עשייה חשובה ומאתגרת. מעשה שאנחנו מחוברים אליו מאד. שקועים בו במלוא תשומת הלב שלנו. ככל שנהיה אקטיביים יותר, האושר שלנו יגדל. אתגר, עבודה קשה ומאמץ גדול מולידים אושר. משום שאושר נובע מעשייה משמעותית עוד יותר מאשר, מתוך הנאה. זה אינו מצב קבוע ויציב. האושר גדל עם העשייה ודועך עם הזמן. צריך להתמיד ולעשות, כדי שהוא ימשיך להתקיים.

מה זה להיות מאושר

להיות מאושר זה עניין של הרגל. ההרגלים שלנו, משפיעים על החיים שלנו השפעה עצומה. אנחנו  רגילים לחשוב, להגיב, להתייחס לאנשים מסביבנו, להתנהג בדרך מסויימת. והדרך, משפיעה על האושר שלנו. אם אנחנו נצליח לסגל לעצמנו הרגלים שמביאים לנו אושר, נהיה מאושרים. שינוי הרגל הוא אתגר גדול אבל אפשרי. החלטה והתמדה הם הדרך מצוינת לשינוי. להחליט כי זה חשוב לי. להתמיד בדרך החדשה כי זה מקדם אותי. להמנע ממה שפוגע באושר שלנו, משמעו להתרגל להיות מאושר.

מתכון יומי לאושר ב 10 צעדים

  1. להתחיל את היום עם רשימה של הדברים המשמחים שמחכים לך.
  2. לצמצם שימוש ברשתות חברתיות וצריכת תקשורת.
  3. להעדיף שיחה עם אנשים הקרובים לך, לטבול באמבטיה או בים, להתבונן או לשהות בטבע.
  4. להימנע מכל דבר שעושה לך רע – יחסים פוגעניים, עבודה מנוכרת, מחויבויות מעיקות.
  5. להגדיל את החיבור לעשייה שלך, את הקשבה לרצונות שלך וההיענות לצרכים שלך.
  6. להזכיר לעצמך, שהאושר הוא כאן ועכשיו. אין סבל שמוביל לאושר. אין טעם לחכות לו ואין סיבה להתגעגע אליו.
  7. להמעיט בשיפוטיות המתייגת בין טוב לרע ולהחליף אותה בסקרנות – מה כאן חדש עבורי?
  8. להתרגל לראות את החלק הטוב במה שלא נעים לך – להפוך לימון ללימונדה.
  9. לעשות בכל יום דבר אחד שונה שקשה לך ולהזכיר לעצמך שכך אנחנו מתפתחים ומתקדמים.
  10. בסוף כל יום, להוקיר לעצמך תודה על כל הדברים הטובים, שקרו לך ושעשית במהלך היום.

עוד סיפורים מהעולם שלי

תובנות לחיים

26 ינואר, 2022

בדרך אל האור

01 דצמבר, 2021