בשבת האחרונה, השמיים נתנו לנו מתנה גדולה לכבוד תחילת הסתיו. יום מיוחד של קרירות נעימה, רוח מערבית שמסדרת עננים ברחובות יפים, מסמנים לנו את התרמיקות, כל הדרך מזרחה.

אני מפנה זמן, משחרר הכל. מתמקד בכאן ועכשיו. מרוכז רק ברגע הזה ובמה שלפני. לעוף גבוה ורחוק, כמה שאפשר. בעמדת ההמראה בזכרון יעקב, פוגש את החברים לספורט, מסדר ציוד בשקט ובריכוז. פורס את המצנח וממריא אל תוך תרמיקה שלוקחת אותי מהר מאד לגובה 850 מ' וסוחפת אותי בעדינות מזרחה.

עכשיו צריך להיות סבלני, ערני ושקול ובעיקר - ממוקד. לחפש כל הזמן את התרמיקה הבאה, לזהות מניין היא תבוא. פינת שדה ירוק, חורשת עצים, אנטנה גבוהה, ערוץ של ואדי....

עובר את הר החורשן, רמות מנשה, עמק יזרעאל.... מעל היוגב, דאון נגרר ומתנתק מהמטוס הגורר הרבה מתחתי. אחרי גבעת המורה, מנמיך מעל נעורה, פוגש בתרמיקה שלוקחת אותי מגובה חוטי החשמל ומרימה אותי בחזרה אל החיק הבטוח של 1700 מ'. משם הדרך לכנרת כבר קלה ופשוטה למדי.

הדרך הארוכה חזרה, בטרמפים ובאוטובוס ועם חברים שעוזרים היכן שאפשר, לא מקהה את התענוג ולא מוחקת את החיוך הגדול.

טיסה כזו של חציית כל המדינה, מים אל ים, לא קורית בכל יום וכדאי לנצל את הרגע הזה. להתמקד כדי לא לפספס אותו. בחיפוש אחר האושר הזה, חשוב להיות במקום הנכון, כל כולך. מרוכז, צלול, אופטימי. מוכן לנצל את הרגע הזה שבו קיבלת מתנה גדולה מהשמיים.

עוד סיפורים מהעולם שלי

תובנות לחיים

26 ינואר, 2022

בדרך אל האור

01 דצמבר, 2021